1.png Narkomanes Pårørende 2.png
Navigasjon
sideb-left.pngsideb-right.png
Linker
Brukere online
bullet.gif Gjester online: 18

bullet.gif Medlemmer online: 0

bullet.gif Antall medlemmer: 524
bullet.gif Siste medlem: Eli
Støtt oss:
Narkomanes Pårørende
Narkomanes Pårørende
mottar ingen offentlig støtte eller andre midler. (31. mai 2009 ble vi godkjent for Grasrot)
Vi setter stor pris på all hjelp vi kan få, i form av donasjoner, hjelp, støtte osv

Kontonr: 1201 84 74768 (DnB)

Planlagt Vedlikehold
Planlagt Vedlikehold
Siden vil holde stengt i perioden:
Fredag 10 Sept. kl: 20:00 til Lørdag 11 Sept. kl:12:00.

Dette grunnet oppdateringer.

Viser tråd
Hvem er her? 1 gjest(er)
 Skriv ut tråd
RIS
Per63
#1 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 01. februar 2010 15:04
Elite

Antall innlegg: 333
Innmeldt: 29.05.09

Det bør bli slutt på person angrep for andres meninger her inne.

De fleste mener avkriminalisering og legalisering debatten er viktig, men mange her inne låser seg fast i sin egen mening og vil ikke høre andres, og kaller andres meninger om den er for kontroversiell for vedkommende for oppfordring til bruk. Selv om det gjentatte ganger er kun mening.

Blir det ikke litt feil å bruke ord til å fryse ut andre mennesker fra ett forum som skal være for "Narkomanes Pårørende" Jeg har selv vært tidligere bruker og har lang erfaring, nå hjelper jeg daglig andre mennesker, det å bli anklaget gang på gang for at jeg er forkjemper til narkotika er å vri på sannheten! Mange av mine venner er eks narkomane, jeg har selv noen som er enda narkoman som jeg forsøker hjelpe ut av helvete, men alt til sin tid. Jeg har sett at det er holdningene hos veldig mange som er også mye av årsakene til at vi har det så vanskelig. Vi klandrer narkotikaen for det meste av problemene, selv om ofte må vi lete i oss selv. Det er veldig beklagelig å hele tiden måtte forsvare seg her inne mot hetsing og angrep for sine synspunkter, selv når en IKKE sier noe blir en anklaget, dette må det bli en slutt på?? Vil vi ikke ha dialoger så blir forandringene som må til kanskje for harde og godta. Ikke vet jeg, men det er tydelig at enkelte her inne bør roe seg ned med å anklage å ta seg en titt i speilet. Vi er da alle mennesker!

Ellers vil jeg rose alle som har holdt ut denne "evige" kampen om retten til å bli akseptert av dette samfunnet, noe jeg selv har jobbet med i LANGE tider! Veldig krevende, Her inne bør det vises mer respekt når det strider mot sine egne meninger.

Klem Per
"When the power of love overcomes the love of power,the world will know peace." - Jimmy Hendrix

ken
#2 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 02. februar 2010 09:08
Moderator

Antall innlegg: 405
Innmeldt: 16.02.08

Enig med deg jeg Per, støtter innlegget fullt ut........
ingen ting er umulig, men enkelte ting tar bare lengre tidWink.

Ole E
#3 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 05. februar 2010 19:06
Nybegynner

Antall innlegg: 10
Innmeldt: 26.02.09

Støtter tråd starter i innlegg

Mvh

Ole

AKris
#4 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 05. februar 2010 20:29
Medlem

Antall innlegg: 169
Innmeldt: 22.03.09

Jeg støtter innlegget ditt fullt ut.
Godt skrevetSmile

Akris

pytta
#5 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 06. februar 2010 09:55
Elite

Antall innlegg: 585
Innmeldt: 22.02.09

Helt enig. Alle har rett til å ha egne meninger å alle må få si sitt uten personangrepSmile
Rose Alle trenger vi noenheart

Bente
#6 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 06. februar 2010 18:55
Brukeravatar

Elite

Antall innlegg: 3245
Innmeldt: 01.05.08

Jeg tror nok dette problemet har oppstått pga din tendens til å bli noe ensidig Per.
Selv om jeg er enig i mye av det du sier, så er det noe med måten du fremmer dine holdninger på som det blir noe lett å reagere på til tider.

Det å skrive et innlegg om et narkotisk middel er naturlig å finne på et Pårørende-nettsted - det å pøse på med stadig mer i en nærmest serie-hefte-lignende tendens kan bli noe overveldende til tider.
Når du også legger inn fakta-stoff om cannabis i tråder der det ikke ser ut til å høre hjem naturlig så blir det naturlig nok til at noen reagerer.

Det er veldig trist at du føler deg frosset ut, da jeg mener du har veldig mye å bidra med her.
Mye du skriver er både interessant og ikke minst empatisk i forhold til dine kommentarer til andre.
Men - jeg har dog et håp om at du kan vurdere litt mer før du publiserer om dette er for det første en ny sak som skal i en ny tråd, eller om det er mer av det samme du har skrevet før, og som dermed skal følge videre i en tidligere tråd.
Hvis du også vurderer om det du ønsker å kommentere virkelig angår det tråd-starter ønsket å fokusere på før du legger inn noe, så vil du kanskje unngå å føle deg frosset ut?
Kanskje kan noe av problemet ligger akkurat der ved at du selv også bidrar til en annen måte å bidra på her?

Jeg håper du finner ut av det Per da jeg synes det er direkte koselig å ha deg her. Men - litt mindre porsjoner av cannabis-lesestoff er nok også mitt ønske. Smile

Jeg presiserer at dette er mitt personlige synspunkt på det du skriver her - jeg har ikke diskutert dette med noen andre.

Klem til deg Per
Bente
Narkomanes Pårørende

Jeg sørget over at jeg ikke hadde sko -
til jeg møtte en mann som ikke hadde føtter.
Arabisk ordtak

www.narkoman.org
Per63
#7 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 07. februar 2010 02:21
Elite

Hei Bente Smile
Jeg er ikke helt enig i din fremleggelse av synes på min "oppførsel", men respekterer at det er ditt syn. Jeg har beklaget meg, mer en ofte hva jeg føler var riktig. Til igjen og bli "angrepet" for ting jeg ikke har sagt eller noe. Det blir kanskje litt dumt å henge seg oppi hva jeg har gjort feil noen ganger til å si at det er hva jeg gjør nærmest hver gang.
Jeg forstår veldig godt at vi kommer fra forskjellige synsvinkler på saker og ting, men det jeg snakker om her var ment til enkelte her inne som gjør det samme gang på gang, uten å tenke "hvorfor".
Jeg tar kritikken til meg, men synes alvorlig talt ikke bare jeg har gjort noe gale her. Smile

Jeg føler at det er FORSØK på å fryse meg ut, ikke at jeg blir frosset ut, det er faktisk andre som ikke bare gir kritikk også, som faktisk ser hva annet jeg har og komme med. Vi er alle mennesker, bare så synd at bare jeg (innenfor dette tema)kan innrømme feil...
Det at andre reagerer på hva de selv har lært er naturlig reaksjon, det er HVORDAN reaksjonen foretas som er vesentlig.

Så det at jeg er ensidig, vel jeg kan jo ikke snakke for sider jeg ikke kan stå for eller tror på. Det er opp til "dere andre" som mener det andre å komme kanskje deres side eller versjon uten å måtte anklage meg for å "glamorisere" eller "oppfordre" andre til narkotika, dette er ikke riktig, synes du selv?
Jeg kan ta opp flere ting, les heller igjennom hvordan ting blir sagt og gjort i emnene, ofte skriver jeg med "smiletegn" og får bare oftest kritikk igjen for mine egne meninger. Dette skjer litt for ofte. Det at enkelte kanskje føler de kommer til "kort" og må svare ofte i slike baner viser egentlig hvor svake argumentene egentlig er.

Jeg har INGENTING imot noen her, er faktisk veldig glad i alle, jeg viser respekt og gir respekt, men det burde gå litt andre veien også..(?) Smile

Takk for at du synes jeg har "noe å komme med" da og at du synes det er koselig, jeg har trappet ned for lenge siden med mine cannabis "syn" og diverse, også beklaget for dette, kan vi komme oss videre nå? Wink

(Du mener ingenting vondt med hva du skriver, jeg vet det, håper du ser det samme i hva jeg skriver.)

Klem Per

Til alle dere andre, takk for støtten! Settes veldig pris på.
"When the power of love overcomes the love of power,the world will know peace." - Jimmy Hendrix

Anne Kristin
#8 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 07. februar 2010 02:33
Brukeravatar

Superadmin

Antall innlegg: 3334
Innmeldt: 04.09.05

Hei Per!

Jeg tror egentlig ingen her prøver å fryse deg ut. Du har mange gode innlegg, og mye positivt å gi. Jeg har sendt deg en PM, som jeg har prøvd å forklare litt, fra mitt ståsted.

Tar dette gjerne videre på mail med deg. Du finner min mail adr. under: Om oss.
Vennlig hilsen fra Ankie Logo
Anne Kristin Røsegg de Voogd
Tlf: 41214000

www.narkoman.no
Per63
#9 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 07. februar 2010 02:55
Elite

Dere er alle gode mennesker her inne, det vet jeg uten tvil.
Men vi er alle bare mennesker. (uten unntak.)

Takk for din post på mail Ankie, jeg har lest og besvart.
God natt Smile

Klem Per

Bente
#10 Skriv ut innlegg
Lagt til den: 07. februar 2010 10:14
Brukeravatar

Elite

Antall innlegg: 3245
Innmeldt: 01.05.08

Takk for at du tok min kommentar så bra Per.
Jeg er veldig glad for å se at du forstår jeg ikke mener noe vondt med det jeg skriver. Da har du garantert oppfattet det jeg ønsket skulle være mitt hovedbudskap til deg.

Som du nok har sett så har jeg ikke vært så mye til stede her i lengre tid, og derfor regnet jeg med at denne ferske tråden her ville si at du hadde like stor aktivitet som før i forhold til ovennevnte emne. Wink Beklager om jeg bommet på det. Da ber jeg om unnskyldning.

Jeg er forøvrig helt enig i det du skriver om at du alltid er positiv i din skrive-stil til andre Per. Det er jo noe av det jeg liker så godt med deg. Smile

Helt enig i at vi nå bør gå videre.

Forøvrig er min grunn til at jeg bare sporadisk er her at døgnet har for få timer til å rekke på alt jeg driver med nå. En "arbeidsdag" på Facebook der jeg prøver å nå frem med det jeg ønsker av endringer ruspolitisk tar enorm tid og energi, men jeg føler at jeg begynner å nå ganske mange. Derfor fyller jeg min "jobb" her svært dårlig dessverre. Men - jeg prøver nå å være her noe i det minste. Dette nettstedet er jo svært viktig for meg på så mange vis, så jeg håper å få mer kapasitet til å følge opp mer i fremtida igjen.

Det ble en liten avsporing, men kun som forklaring på hvorfor jeg heller ikke hadde hundre prosent oversikt over din aktivitet her i det siste Per. Wink

Ønsker deg en kjempefin søndag.

Klem Bente Smile

Bente
Narkomanes Pårørende

Jeg sørget over at jeg ikke hadde sko -
til jeg møtte en mann som ikke hadde føtter.
Arabisk ordtak

www.narkoman.org
Gå til forum:
Klokke
Logg inn
Brukernavn

Passord

Ikke medlem enda?
Klikk her for registrering.

Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.
Tenn ett lys
Candle
Ett lys tent av: AKris.

Tenner et lys for sønnen min som jeg synes gjør store fremskritt hver dag, hver uke og hver måned. Jeg tåler noen skritt tilbake innimellom.Rose

Vis alle tente lys
 Tenn ett lys her
Navnedager
Amalie, Alma og Allan har navnedag i dag.
Endre Tema
Endre til:
Ingen bursdager i dag
Ingen bursdager i dag
Vil du at din bursdag skal vises her?
Sett datoen i profilen din.
Grasrot
Grasrotandelen